משפצים את המטבח

מטבח, ללא ספק החדר היקר ביותר בבית, זה שאנו מבלים בו לא מעט שעות והוא מעין מדורת השבט של בני המשפחה. סיפור המטבח שלי מתחיל ביום שהתקינו לי אותו לפני לא מעט שנים, הוא מעין סטנדרט משודרג למה שקיבלנו מהקבלן (מוכר למישהו) מהרגע הראשון לא אהבתי אותו בכלל! רציתי לזרוק אותו, לפרק אותו, להוציא אותו ומה לא, אבל רצון לחוד ומציאות לחוד (התמונות של ה"לפני" בסוף הפוסט). כך חיינו יחד במין סימביוזה בידיעה שיום יבוא ואני מיד אשליך אותו הצידה ואת מקומו יתפוס מטבח מפונפן במיוחד.

בקיץ האחרון הגיע הרגע המיוחל בו החלטנו אני והנסיך שלי על שיפוץ גורף בכל הבית, שינוי אוירה ורענון. ערכנו רשימה ארוכה של כל הפנטזיות שלנו, קבענו סדר עדיפות התאמנו לתקציב ויצאנו לדרך.

 כיוון שהמטבח עצמו היה בסך הכל די נוח ובאיכות די טובה החלטנו שחבל להחליף אותו אך ללא ספק נשנה אותו כך שיתאים יותר לחלל שבו הוא נמצא שהוא צר וארוך. בשלב זה עצרתי לחשוב מה אני רוצה לעשות ומה הפריע לי בו במיוחד, אז חיפשתי, בדקתי, חקרתי והגעתי למספר דברים שיכולים בקלות לשנות כל מטבח באשר הוא בעלות נמוכה יחסית למטבח חדש. המסקנות התובנות והתוצאה כמובן לפניכם.

מסקנה ראשונה היא שלשפץ מטבח זה לא זול! זה נכון שבהשוואה למטבח חדש זה לא הרבה אבל מדובר בהוצאה מכובדת בהחלט של למעלה מחמשת אלפים שקלים במינימום ויכולה להגיע גם לעשרת אלפים אם לוקחים בחשבון שינויים נוספים במטבח, פרזול ועוד.

אז מה בכל זאת עשיתי:

דבר ראשון הסרתי את כל החלק העליון של המטבח כדי לפתוח את החלל שהיה חנוק במגדלי קלפות.

שנית הורדתי את גובה האריחים משישים לעשרים חוץ מהחלק של הכיריים והקיר הפנימי שלא נראה מחוץ למטבח על מנת להוריד מהעומס שהיה בו.

שלישית שלחתי את המטבח לצביעה מחדש בגוון שמנת אפרפרה. כל הדלתות פורקו והבילדינג של התנור נלקח במלואו.

בשלב זה הייתי צריכה להחליט על סגנון וכאן קרה דבר מפתיע, אני הייתי משוכנעת שאני הכי רוצה סגנון כפרי כזה עם כל התוספות המתבקשות אבל בפועל יצא שבחרתי סגנון מודרני משולב עם כפרי שאני סופר אוהבת, אני חושבת שבנקודה הזו הבנתי כמה שעות הבלוגים הרבות שצברתי חילחלו לאיטן והשפיעו על הטעם שלי.

רביעית הוספתי יחידת כוסות פתוחה במראה כפרי כדי לתת את הטוויסט שבכל זאת רציתי.

חמישית הזמנתי בוקסים חדשים לקיר הפנימי על מנת לא לאבד יותר מידי מקום אחסון ומדף כוסות לשליפה מהירה.

שישית אפשר להחליף את ידיות הארונות לכל גודל או צורה שתרצו כיוון שבצביעה מחדש ניתן לסתום חורים ולקדוח חדשים (במקרה שלי לא היה צורך).

ולבסוף מיקמתי את כל הכלים שלי שהתחבאו להם בתוך הארונות לצד כאלה שרכשתי לצורך השלמת המראה.

יחידת כוסות בסגנון כפרי בגוון ירקרק התמקמה במקום קלפה אימתנית.

 

תוספת ירוקה לתיבול.

וכך נראה המטבח שלי בגילגולו הקודם

 

 

אפילוג: יש עוד המון דרכים לרענן מטבח כמו הוספת תאורה, החלפת אריחים, החלפת שיש, החלפה של חזיתות ועוד, הכל תלוי במה רוצים ומה הבסיס לעבודה.

שיהיה בהצלחה!

 

תמונות: מיכל לוי