הבית של ליזי – סלון

תחילתו של הבית של ליזי נמצא אי שם בקיץ החם בשיחת טלפון שהזמינה אותי למפגש הכרות והתרשמות, נפגשנו שוחחנו ויצאנו לדרך משותפת.

כשנכנסתי לראשונה לבית הדבר הראשון שבלט לי לעין היה אופן סידור הרהיטים. הריהוט שרכשו בני הזוג היה מאוד יפה אך הלך לאיבוד בחלל בשל מיקום לא נכון במרחב. הסידור גרם לרהיטים להראות מבחינת הפרופורציות חריגים בגודלם, הדוגמה הבולטת ביותר היא ספת השזלונג שרוחבה שלושה מטרים שהייתה ממוקמת על קיר הכניסה לבית ולמעשה נגסה, יחד עם העמוד, בכל החלל של הסלון והקטינה אותו באופן משמעותי.

כהרגלי לאחר שיחה מעמיקה והמון מיילים בניתי לוח השראה שיגדיר את הסגנון הנבחר והצבעוניות הרצויה. גם בבית הזה הספה של הסלון היוותה לי עוגן. כיוון שצבעה אפור כהה בחרתי לשלב את צבע החרדל שאני מאוד מאוד אוהבת שייתן מענה בצבעוניות לריהוט הקיים יחד עם נגיעות של שחור ולבן.

דבר משמעותי נוסף בסלון היה קיומו של עמוד תומך שעמד במרכז הסלון ולא היה קשור לחלל בשום צורה שהיא. ולצידו נישות גבס קטנות לצד קיר אפור כהה מאוד.

 לאחר שפרקנו את הנישות הקטנות ליד העמוד, בחרנו צבע אפור חם, בהיר יותר מזה שהיה על הקיר כדי לפתוח את הפינה ולתת ניגוד בצבע לספה. את העמוד שהיה בפני עצמו במרחב קישרתי לקיר בעזרת שלושה מדפי עץ שנתלו בתליה סמויה על מנת ליצור מראה שלם ולא תלוש מהסביבה.

את תאורת התקרה החלפתי לאהילים לבנים צמודי תיקרה לקבלת מראה נקי יותר. בחרתי פריטי נוי וטקסטיל בגוונים הרצויים והענקנו לסלון מראה חמים פתוח ואוורירי.

 תמונות: תמיד התמונות הן אישיו אצלי, בכל חלל מגורים אני אוהבת את הנגיעה האישית הזו שתתן ערך מוסף להכל. התמונה הימנית למטה היא תמונה מיום החתונה של בני הזוג. אני לא יכולתי לבקש יותר, היא הכילה בדיוק את הצבעוניות שהיתה לי בראש ושאותה רציתי על הקיר. שילבתי איתה תמונה מרכזית אחת ושתי תמונות נוספות בשחור לבן, מסגרת שצבענו במיוחד ואת האות L בצבע שחור שמסמלת את תחילת שם המשפחה של בני הבית.

 נעבור לצד השני של הסלון. הקיר שהתפנה ונגלה לאחר העברת הספה היה והנו קיר גדול מאוד ואותו בחרתי לחלק לשלוש פינות קונספטואליות פינת הכניסה לבית, שידת הטלוויזיה ופינת ישיבה צמודה למרפסת הבית.

 בתחילת החיפושים לפינת הישיבה במרפסת חשבתי על כורסה מדליקה אבל כשראיתי את כיסא הנדנדה ידעתי שהוא הנבחר. כיסא הנדנדה בצבעו המקורי היה בצבע אדום-כתום חזק מאוד. בעזרת מניפת הצבעים הוצאנו את צבע החרדל מהשטיח וצבענו איתו את כיסא הנדנדה ואת המסגרת הריקה לקיר הסלון. על הקיר תליתי תמונה ברוח מקבץ התמונות של קיר הסלון והוספתי מנורה על רגל בצבע שחור.

מעל הטלוויזיה תלינו מדף לבן על מנת להכניס קצת צבעים נוספים לחלל וחיות לכל הקיר.

אגב, כיסא הנדנדה בקלות יכול להשתלב גם בסלון לפי הצורך.

לפינת הכניסה רכשנו שידה ומראה בצבע לבן ולנוחיות בני הבית אבזרתי בקופסאות עץ וקש לאחסון גלוי וסמוי.

תיבול קטן של ירוק בעיניים.

אין דבר יותר מספק מלראות עבודה גמורה שהתחילה כתמונה בראש.

בקרוב יעלו גם חדר השינה וחדר הילדים.

כך נראה הבית לפני:

שיהיה סוף שבוע מושלם אביבי ומקסים.

תמונות: מיכל לוי.