מפעוטה לילדה – עיצוב חדר הנסיכה

בעיצוב חדר אני תמיד אוהבת לקחת בחשבון את מימד הזמן. כן, הזמן חולף מהר מדי ולפני שאנחנו מרגישים את זה שמלה מסתובבת נהפכת לטוניקה ומכנסים שנגררו על הרצפה נהפכים לברמודה. לכן אחד הדברים החשובים בעיניי בעיצוב חדרי ילדים הוא לעצב חדר שיתאים לכמה שנים לפחות אם לא יותר. הקפיצה המשמעותית בעיניי היא במעבר שבין גיל הינקות למעבר לילדות ובגרות ולמה אני מתכוונת? גיל הינקות דורש ריהוט מעט שונה כמו שידת החתלה כוורת לצעצועים ואלמנטים יותר רכים לעומת המעבר לגיל ילדות, פחות או יותר גילאי ארבע חמש נושק לשש, שם כבר אפשר להתחיל להלביש את החדר באופן יותר בוגר ורק לשנות את האקססוריז בהמשך למראה בוגר יותר.

הנסיכה הפרטית שלי גדלה לי מול העיניים ולפני שהספקתי להבין כבר היינו בדרכינו לרכוש ספרים ומחברות לבית הספר, יחד עם זאת הבנתי שצריך לעשות מעשה והחדר שעיצבתי לה כשנולדה כבר לא התאים. כך במסגרת שיפוץ ורענון הבית החלפתי ושיניתי מעט פריטים שהולידו חדר חדש. הרצון היה ליצור חדר שעם קצת שינוי באקססוריז בגיל מאוחר יותר יוכל ללות אותה עד שנות העשרה המאוחרות ולי יספק שקט תעשייתי ומספק. אני מזמינה אתכם לצלול איתי לכל המחשבות והלבטים שליוו את תהליך הלבשת החדר המסקנות והתוצאה הסופית.

ראשית צבענו את קירות החדר בגוון הכללי שנבחר לצביעת הבית כולו וכיסינו את הירוק שהיה קודם לכן, חדרי השינה כולם חופו בפרקט כדי לקבל מראה חמים. לקיר המרכזי בחדר בחרתי טפט של Pip סטודיו רגוע ונעים כזה שלא יהיה דומיננטי מדי אלא יספק נעימות ושקט ויזואלי.

ועכשיו למיטה הסיפור הוא כזה הנסיך לבית לוי היה זקוק למיטה של גדולים ואני לא יכולתי לחשוב שאני שוב מזמינה מיטה רגילה, בתחושה שלי זה היה נראה לי מיותר למצוא את עצמי מול דרישה של נערה מתבגרת למיטה גדולה (בחיי שזכרתי את הרצון שלי בגיל העשרה) אז פשוט החלטתי להוריש לו את המיטה הקודמת ולרכוש לנסיכה מיטה וחצי שתשמש אותה מעכשיו עוד שנים רבות. אגב אם נדבר רגע על המחיר אז הוא ממש לא רחוק ממחירה של מיטה רגילה, העניין היחידי שאני יכולה להסכים עליו הוא העניין של המקום הפיזי בבית. בנוסף להגדלת המיטה שיניתי את כיוונה כך שתשאיר מרחב ראוי בחדר עקב השוני בפרופורציות.

מרבית האלמנטים על הקיר נשארו ורק שינו את מקומם בסידור החדש, אליהם הצטרפה שמלה ישנה עשויה תחרה שנמצאה באיזה מחסן וסחפה אחריה קולות התלהבות שלי ושל הנסיכה ומיד נתלתה על הקיר. הוילון הכתום שהיה קודם לכן הוחלף בוילון לבנבן אך הקרניז מחדר הינקות נשאר ועליו הוספתי שרשרת דגלים ססגונית כדי לרכך את המראה ולהתאימו לחדר של ילדה.

השידה שליד המיטה היתה במקור מעמד לטלפון משולב ספסל שהיה בבית הורי וכבר לא היה בשימוש. החלק העליון שלו הוסר (מדף קטן בצד שמאל) וכל השידה נצבעה בספרי צבע ורוד פוקסיה ביום שימשי אחד בגינה שלנו. עליו מונחים אוסף הקופסאות עם כל הפצ'יפקעס של בנות וחוברות שהיא אוהבת. לכשתגדל אני אוסיף גם מנורת קריאה.

לגבי שולחן כתיבה וכיסא בחרתי כרגע שלא לשים כיוון שממילא זהו שלב השיעורים בפינת האוכל  אז למה להעמיס אם לא חייבים אני מניחה שזה גם יצטרף בהמשך.

וכך נראה החדר בגלגולו הראשון כשממש התנערתי מחדר ורוד לבת…היום זה נראה לי מצחיק לשלול משהו על הסף. זמן כבר אמרתי.

חדר הנסיכה4

שיהיה יום חורפי וחמים

תמונות: עמית ליבוב, מיכל לוי.