הבית של רוני – הסלון ומבואת הכניסה.

הבית של רוני התחיל לו אי שם בעיצומו של האביב כאשר נקראתי אל הדגל לעזור במעבר לדירה חדשה והתאמתה לצורכי בני הבית. עברנו דרך טובה, נעימה ומעניינת שלב אחרי שלב בדרך אל התוצאה הסופית אשר בסיומה הלבשנו את הבית עד הפרט האחרון.

תחילתו של התהליך החל עם סיור בבית החדש שעתיד היה להימסר רק כשלושה חודשים קדימה ותכנון רעיוני מקדים שנבנה על בסיס התכניות הקיימות, צילומים ומדידות שנעשו במקום. לאחר שחשתי את החלל החדש עברנו לבית שבו התגוררו בני הבית על מנת לראות ולהתרשם עם מה אפשר לעבוד, מה צריך לשפץ ואת מה כדאי להחליף. בעודי בוחנת כל פרט ופרט בביתם הישן ומעבירה בראש כל מני אופציות התגלו לאט לאט המון פריטים ייחודיים ומעניינים שהיו פזורים ברחבי הבית אשר הגיעו מבית הסבתא ולא היה שום ספק שהם ישולבו בעיצוב החדש ויקבלו מקום של כבוד. רשימות נערכו, לוח השראה גובש התקציב חולק ויצאנו לדרך.

הפוסט הזה מתמקד בחלל הסלון, מבואת הכניסה והמרפסת ובפוסטים הבאים בחללי הבית הנוספים. בנוסף על תהליך הלבשת הבית הוחלט על שיפוץ כללי באמבטיית ההורים אך הרחבה בעניין תגיע גם היא בהמשך. תמונות הלפני בסוף הפוסט והן צולמו בבית הדיירים הקודמים.

 

תחילה התמקדתי במעטפת על מנת ליצור קנבס נקי לעבודה. יחידת נישות גבס שנבנתה בין הסלון למבואת הכניסה פורקה והוחלקה וחיברה את החללים שהופרדו בחזרה, קירות הבית נצבעו בגוון שמנת עדין והקיר שמאחורי הספה נצבע בגוון בז' בהיר על מנת ליצור מוקד מעניין בסלון.

ספה פינתית אפורה נבחרה ועליה הונחו שתי כריות זהובות שיתחברו במראה הגאומטרי שלהן לשטיח שנרכש גם הוא. תמונה שצולמה על ידי בני הבית פותחה ונמתחה על קנבס ומנורות מהבית הקודם שינו את מקומן והתמקמו בסלון.

גופי התאורה מבית הסבתא שולבו בחלל החדש והוסיפו נופח אישי וייחודי למראה כולו. וילונות מבד טבעי ושקוף נתלו על מנת לא לחסום את הנוף היפה הנשקף ממרפסת הבית ונגיעות תיבול של אקססוריז מוקמו להשלמת האווירה.

במקום שבו יש כבוד למילה הכתובה ספרים וגלובוס הם לגמרי חלק מהאווירה. ולתחושת האופטימיות זוג ציפורי עץ שמאוד אהבתי.

שולחן הסלון וקונסולת הכניסה לבית נרכשו יחדיו ומראה בגוון כחול הותאמה במידתה לקונסולה עצמה. מוטיב הציפורים נשמר בדמות מתלה למעילים שמוקם לצד המראה.

משקל עתיק שנרכש על ידי רוני הונח לצד כלי פח מבית הסבתא. מגירות וסל קש מוקמו גם הם על מנת לאפשר אחסון לדואר נכנס וכאלה.

 אני אקדים ואומר שהצבע הכחול מתחבר למטבח שנשלח לצביעה וחודש…התמונה המלאה בקרוב.

נגיעות אקססוריז המשלבות ישן לצד חדש.

במרפסת המהווה את המשכו הישיר של הסלון שילבנו פריטים מבית הסבתא לצד עציצים ירוקים וטבע קסום הנשקף למרחקים. שני קומקומי מתכת גדולים מוקמו בפנים הבית וגם במרפסת על מנת לחזק את ההקשר הרעיוני בין שני החללים.

  בפוסט הבא אתמקד בפינת האוכל והמטבח בהם שיפצנו דברים קיימים. יש למה לחכות.

רוני6

כך נראה הבית לפני:

נתראה בפוסט הבא…

צילמה בחן רב: הגר דופלט.