הלבשת הבית של ליאת

במהלך חודש אוגוסט פגשתי את ליאת בביתה, בית בשכונה שקטה ונעימה שטובל בשפע של ירוק, עם מרחב, המון מרחב. כבר בשיחתנו הראשונה קיבלתי אמון מלא וחופש פעולה שהלך יד ביד עם הרצונות והאהבות של ליאת. לוח ההשראה שיצרתי דייק לנו את הסגנון והצבעוניות, אליו הצטרפו תכנית העמדת ריהוט ותקציב מוגדר.

חגי תשרי שעמדו בפתח נתנו לנו יעד להלבשת הבית מתוך התגייסות מלאה לעניין מצד ליאת ומצדי, ברגע שסיימנו את שלב הלמידה יצאנו לשלושה ימי קניות מרוכזים ועמוסים בהם בחרנו את כל הריהוט גופי התאורה והטקסטיל.

כשעסקנו בשאלת קיר הטלויזיה שהיה צבוע כולו באדום זועק (תמונות הלפני בסוף הפוסט) לא היה מקום לספק שהוא הראשון ללכת! בעלה שלאורך התהליך נתן לנו חופש בחירה מוחלט הביע את רצונו בדבר אחד, רצונו בקיר בריקים בסלון. לאחר שגלגלנו יחדיו כמה רעיונות הוחלט שאכן נחפה את הקיר בבריקים אבל רק בחלק שפונה למרכז הסלון ולא בדופן שפונה לפינת הישיבה משתי סיבות: האחת קיומן של נישות הגבס שהיו עוד בטרם הגעתי בתוספת בריקים היו יוצרים עומס ויזואלי. שנית, היכולת להניח בריקים על נישות קיימות ללא חיתוכים היא כמעט אפסית. מסיבות אלו ועוד קיר הטלויזיה בלבד תוכנן מחדש ואיפשר להגדיר מחדש את החלל כולו.

%d7%9c%d7%99%d7%90%d7%aa11

במקביל למסע הרכישות שלנו הבית כולו נצבע בצבע לבן שבור והקיר האדום שינה את פניו.

טרם השינוי, הטלויזה שהייתה ממוקמת על מעמד לצד הקיר המרכזי בסלון דחקה יחד איתה את הספות אל תוך החלון הגדול ובהתאמה נדחקו גם שולחן פינת האוכל והכיסאות אל מרכז החלל ויצרו המון שטח "מת" בכניסה לבית בנוסף על השטח שהיה כלוא מאחורי מעמד הטלויזיה הישן.

עם שינוי כל העמדת הריהוט יצרנו פינת קריאה קסומה הפונה אל כל הירוק הנשקף מבעד לחלונות. את הכורסה בחרנו להתאים לזאת שבסלון לצד מנורת קריאה ושולחן זהוב להניח כוס משקה וספר.

לסלון עצמו בחרנו בצבעוניות שקטה שמשתלבת עם הירוק הטבעי מסביב לבית ותיבלנו בכריות ושטיח שאוספים לתוכם את הצבעים כולם.

פינת האוכל החדשה קיבלה את מקומה ובעזרת העברת חוטים תלויים מיקמנו את גופי התאורה ללא שום צורך בהזזת נקודות חשמל או חציבות מיותרות.

גופי תאורה צמודי קיר בצבע שחור החליפו את הגופים הישנים ובערב אורם הרך נפרס מעלה מטה ונותנים אווירה לחלל כולו.

שולחנות צד בזהב ושחור יחד עם גוף תאורה משולב עץ ושעם הצטרפו לצד הספה ומלאכת ההלבשה הסתיימה לה.

קומת הכניסה שינתה את פניה לבלי הכר. בעזרת מספר שינויים מהותיים ותקציב מוגדר קיבל הבית מראה חדש עליו יוכלו בני הבית להמשיך ולהוסיף תמונות וחפצי אומנות על פי אופיים ואהבותיהם.

בנימה אישית אני מוסרת תודה ענקית לליאת על תהליך מהנה ומאחלת רגעי אושר וצחוק בבית החדש.

ובנקודה הזאת הכל התחיל:

סוף שבוע חמים שיהיה.

תמונות: מיכל לוי.