הבית של ליהי – הקומה הראשונה

הבית של ליהי התחיל לו איי שם בחורף ונמשך לאט ובנעימים על פני למעלה משנה. הבית מדבר בעיקר על עיצוב כתהליך, תהליך שמתחיל ברצון לכמה שינויים קטנים ולאט לאט מביא אתו את הכוח לגעת ולרענן פינות נוספות בבית.

מהזמנה לחדש את הסלון המטבח וחדר הילדים גלשנו לכל חלל וחלל בבית. החלפנו חדרים, חידשנו פריטים קיימים, שינינו מיקומים וכמובן רכשנו חדשים עד שכל דבר מצא את מקומו והתגבש למקום הנעים הזה שקוראים לו בית.

הפוסט הזה מזמין אתכם לסיור בקומה הראשונה הכוללת את הסלון המטבח שמשולב בפינת האוכל וחדר העבודה.

תכנון הסלון מחדש היה הצעד הראשון בתהליך העיצוב.

בעקבות מיקום הטלוויזיה המקורי (תמונות הלפני בסוף הפוסט) סודרו ספות הסלון באופן שגוי כך שמי שישב בהן היה עם גבו לדלת הכניסה אך יתרה מזאת ללא כל קשר עין לשאר חלקי הבית. שינוי מיקום הטלויזיה לקיר הסמוך – המהווה את קיר הכניסה לבית – אפשר לי למקם את הספות מחדש במרחב ובכך להעצים את הישיבה של בני הבית במרכז ולהיות בקשר מתמיד עם שאר המרחבים.

למעט ספות הסלון בחרנו להחליף את הכל. שידה ושולחן סלון נרכשו והוסיפו מאופיין לחלל. כורסה בגוון צהוב חרדל נבחרה על מנת להקפיץ את המראה לצד מקבץ כריות בגוונים דומים.

הווילונות הרומאים הישנים שהוסיפו כובד במראהם הוסרו ונתלו במקומם וילונות קלילים, גוף תאורה מעץ בעל אור צהבהב וחמים החליף את גופי התאורה הלבנים, יחד העניקו לחלל מראה רך ועדין יותר.

מגוון עציצים בגדלים שונים מוקמו להשלמת האווירה ונתנו מענה לגינה הירוקה המקיפה את הבית.

לטובת רענון הקירות גוייס לא אחר מאשר קובי סיבוני אשר בעזרת ידי הקסם שלו יצר לנו פונט בחוטי ברזל למשפט אופטימי בעל משמעות ליושבי הבית. המשפט נתלה בעדינות רבה וקיבל את מלא הבמה על הקיר.

במטבח בעזרת כמה שינויים קטנים יצרנו מראה חדש ורענן. ראשית, כל קו המטבח העליון הוסר ובמקום קלפה כתומה וקו אריחים לבן ואנמי הותקנו אריחי מטבח חדשים בעלי גוון ואופי מרעננים.

שולחן עץ באורך שלושה מטרים הוצב בלב המטבח לישיבה נוחה ומזמינה לבני הבית.

מדפי בטון משולבים בעץ נתלו והוסיפו מאופיים לקו המתגבש.

נקודת חשמל שהוחבאה מאחורי הקלפה נוצלה מיד לטובת תאורת אווירה לרגעי שקט ושלווה.

עוד בשלב שיטוטי הבית הראשונים לא יכולתי להתעלם שחדר הבת ממוקם בממד בקומה הראשונה בעוד שבקומה למעלה היה חלל ענק שאינו מנוצל כראוי (חדר הבת בפוסט הבא). לשמחתי החלטה לשנות את מיקומי החדרים התקבלה באהדה גדולה ויעודו של החדר עבר להיות חדר לעבודה ולמידה ליושבי הבית.

טפט שעם עם נגיעות בלבן הודבק על הקיר ויצר מראה פתוח ולא חונק לחדרון הקטן. שידת עץ כבדה למראה נצבעה אף היא וקיבלה מראה מעודן יותר.

ריהוט משרדי נרכש איך לא… באיקאה לצד אקסוריז שנאספו בחנויות השונות.

תמונות הלפני תמיד מסמנות את הנקודה שהכל התחיל… מזהים : )

מהקומה הראשונה של הבית נעלה הישר לקומה השנייה לחדרי הילדים, חדר השינה המרכזי והמבואה…בפוסט הבא…יש למה לחכות.

תמונות: הגר דופלט.