יונתן לאן

שבוע אל תוך החופש הגדול, שמש, ים והמוני ילדים. באווירת הקיץ החם בחרתי לברוח קצת מהנושא שלשמו התכנסנו ולהמליץ על משהו שהוא הכי לא פוליטקלי קורקט שיש. תכנית טלויזה! כן כן כזו שמרתקת את האפרוחים טוב טוב למסך ונותנת להורים מרחב נשימה קטן. בינינו מי לא השתמש בזה פעם או פעמיים.

לפני מספר חודשים קראתי בעיתון על תכנית חדשה שעולה בהוט שעיבדה ויצרה שירה גפן ומבוססת כולה על שירי הכבש השישה עשר של יהונתן גפן, העניין היה נשמע לי מסקרן אך הזמן חלף לו ודי שכחתי מזה. לפני כחודש בחיפוש אחרי תוכן ראוי לזמן הטלויזה שלנו נתקלתי בתכנית ב VOD, לחצתי ובמקום לברוח מהחדר במנוסה לכמה דקות של שקט מצאתי את עצמי יושבת וצופה בה עם הילדים מוקסמת מהאווירה מהשירים ובעיקר מהניחוח הכל כך מוכר הזה של פעם.

שירי הכבש הששה עשר הם ללא ספק הדלק המניע ורק הם לבדם היו מעלים לי חיוך על הפנים אבל הערך המוסף עבורי היה הנוסטלגיה, מעין התרפקות על העבר כשמטבחים היו עשויים מפורמייקה ירוקה, בסלון היו תלויים וילונות כתומים עם מעוינים חומים ותמיד הסתובבה לה איזו דודה או סבתא בבית שניסתה לדחוף לנו עוד קצת אוכל כדי שלא נהיה רעבים חס וחלילה.

היופי בלראות איך דברים שפגו מן העולם קיבלו במה כמו מכונת הכתיבה, תקליטים ופטפון, המשחקים הפשוטים בחצר האחורית, עולם הדמיון והצלילים. הכל העלה שאלות ואצלי זרם של מידע שנשפך והעלה זיכרונות מתוקים.

והאנימציה, אח האנימציה, לא צפיתי את זה בכלל. קטעי האנימציה הזכירו לי את  סרט הילדות שעליו גדלתי yellow submarine של הביטלס שהייתה גם להקת ילדותי וללא ספק עשו לי את הקווץ' הסופי להתאהב בסדרה.

 

אין לי מושג כמה פעמים כבר ביקשו הילדים לראות כל פרק אבל אני יכולה להגיד ללא ספק שהפרק הכי נצפה הוא שוקולד. וכמה כיף הרגשתי כשהציעו לאפרוח שוקולד והוא שאל אם רואים "יותן". החיסרון: יש רק שנים עשר פרקים, כן ירבו.

 

 

ואם בכבש עסקינן איך אפשר שלא לסיים בשיר שמתחבר לי למעברים בזמן.

כשאהיה גדול אהיה נגר

ואבנה בתים אבל לא כלוב,

כשאהיה גדול אהיה זמר

ואשיר שיר שמח למי שעצוב.

כשאהיה גדול אהיה רופא

שנותן זריקות לכל מי שכואב,

כשאהיה גדול אהיה אופה

ולחם אפרוס לכל מי שרעב.

כשאהיה גדול אהיה צייר

ואצייר עולם יפה יותר,

כשאהיה גדול אהיה נגר

שעושה שולחן וכיסא ופסנתר.

כשאהיה גדול אהיה מלח

ואשיט אוניות בלב ים גואה,

כשאהיה גדול

כשאהיה גדול,

קודם שאהיה גדול,

ואחר כך נראה.

שיהיה חופש נעים.

תמונות: HOT ynet