הבית של כרמית – סלון

 הבית של כרמית התחיל להתעצב לו לקראת סוף הקיץ בו בחרנו לצאת לדרך משותפת. תמיד בתחילתה של כל דרך קיים תהליך הלמידה של צורכי הבית האהבות והרצונות, יחד עם זאת תמיד יש משהו שתופס לי את העין ומשמש לי עוגן. כאן כיוון שהתקבלה החלטה לרכוש את כל פריטי הריהוט והעיצוב מההתחלה לא הייתי מוגבלת בבחירות שלי על ידי רהיט כזה או אחר צבע ועוד ובכל זאת משהו תפס לי את העין כבר ברגע הראשון. היה זה החלון בסלון שישב בין שני קירות והיה נראה לי מתאים בדיוק לתכנית של ספסל חלון כזה שיהיה חלק מרכזי בחלל ויעניק מוקד נעים ומעניין.

לוח השראה הורכב, תכניות נגרות שורטטו, צבעים נבחרו ויצאנו לדרך. אז מה עשינו? תחילה כל הבית נצבע בגוון שמנת ללא צהבהבות למעט קיר היציאה לגינה שנצבע בגוון אפור חם על מנת לזרוק צבע בחלל (בתמונה לקראת סוף הפוסט). בהמשך נבחרו הספה השולחן ושידת הטלוויזיה על פי האופי שבחרנו להעניק למראה.

 גופי התאורה לתקרה המצופים בד לבן נתנו לי את המענה להכנסת מעט נפח לחלל וחמימות מתבקשת.

הבית של כרמית2

 את מנורת הקריאה ליד הספה בחרתי בגוון כחול אפור שאני מאוד אוהבת, צבע שבחרתי לשלב גם בכיסאות הבר וגם ביחידת הכוסות במטבח (תמונות בפוסט הבא) על מנת ליצור קשר בין שני החללים השונים מבחינה עיצובית.

בספסל החלון בחרתי לשלב וילון גלילה מעץ – וילון מיקדו – על מנת להכניס זריקה של צבע לתוך הספרייה המקיפה את החלון וגם על מנת לחזק את הנוכחות שלה בסלון. בשאר חלקי הבית השתמשתי בוילון בהיר ומאוד נטרלי, למוטות הוילון בחרתי צבע נחושת ותפיסת טבעות להשלמת המראה הקליל.

 על הקיר האפור ביציאה לגינה תליתי אסופת תמונות עם רגעי אושר של בני הבית והוספתי מנורה שתוסיף אור לפינה בשעות הערב.

ועכשיו לכורסא: אני לא יודעת מי מכם שם לב אבל מדובר בכורסת הנקה פשוטה שקיימת בכל חנות לריהוט חדרי תינוקות. לאחר שהסתובבתי לא מעט בניסיון למצוא את הכורסא האחת צילמה לי כרמית את הכורסא הישנה ושאלה האם זה יכול לעזור היא שלחה לי את התמונה למטה ואני נעניתי לאתגר.

ראשית בחרתי בד ריפוד בנחלת בנימין ואחר כך הוצאתי את הצבע האפור בעזרת המניפה לצביעת גוף הכורסא ולהדום. לבסוף תיבלתי בכרית פרח בצבע ורוד פוקסיה. אגב את מלאכת השיפוץ ביצעו ההורים של כרמית האבא צבע והאמא תפרה. אין ספק שהצליח להם בגדול. תחושת הסיפוק כאן הייתה גודלה במיוחד כיוון שמדובר גם במגמה ירוקה וגם התווסף לו ערך סנטימנטלי.

ניפגש בפוסט הבא עם פינת האוכל והמטבח ולאחריהם חדרי השינה. יש למה לחכות…

מהנקודה הזו הכל התחיל, כך נראה הבית לפני.

כך נראתה הכורסא לפני:

שיהיה יום מקסים.

לפוסט הבית של כרמית – פינת האוכל והמטבח

לפוסט הבית של כרמית – חדר השינה

לפוסט הבית של כרמית – חדר הילדים

תמונות: עמית ליבוב.