המטבח של חגית ויקי

לפעמים דברים נעים במעגלים מכל מני סיבות אבל למעגל שלנו יש נקודות התחלה וסוף שונות בתכלית. בשלהי החורף האחרון בערב גשום במיוחד נפגשתי עם שני אנשים יקרים חגית ויקי שלהם תמיד תהיה לי פינה חמה בלב. במהלך השנים ליוויתי לא מעט חללים בביתם וגם הפעם זה הרגיש טבעי להמשיך יחד. הפעם דיברנו על הרצון להחליף את חזיתות המטבח כדי לרענן את המראה. פונקציונלית, המטבח תיפקד כראוי ושאלה לגיטימית עלתה לגבי כדאיות החלפת המטבח בכללותו. לאחר בדיקת החלופות, שיקולי עלות תועלת ועוד בחרנו ללכת על שיפוץ כולל. הזמן חלף לו, הדברים חלחלו ובמהלך האביב התחלנו בהכנות לקראת השיפוץ. הסכמנו על תכניות, נפגשנו עם בעלי מקצוע שונים הסתובבנו המון, בחרנו ובעיקר רכשנו.

בקיץ החלום הפך למציאות, שלב אחר שלב נכנסו בעלי המקצוע והשאירו חותם, עוד התרגשות קטנה לקראת הבאות עד לתוצאה הסופית שלפניכם. שוב חלף הזמן ובסתיו קפצתי לצלם לשתות קפה על הבר ובעיקר לומר שלום. לבסוף המטבח עולה בחורף הנוכחי (ואם ממש תרצו אז גם ביום סוער). מעגלים כבר אמרתי.

עוד בשלב התכניות אחת ההחלטות המהותיות שהיה עלינו לקבל היא האם שוברים קיר חדרון המזווה ומרוויחים את השטח לטובת תכנון המטבח החדש או מתמודדים עם החלל הנתון כפי שהוא ומתכננים מטבח חדש על פיו. רשימת החלומות של בני הבית למטבח החדש כיוונה אותנו לבחור באפשרות הראשונה שהעמידה אותנו מול שתי בעיות מהותיות: האחת, היא מיקומו של ארון חשמל על דופן קיר המזווה ובעיה שנייה היא מיקום תנור האפיה שלכאורה מקומו הטבעי הוא ביחידת ארונות הבילד אין אך כל שימוש הכי קטן יגרור טיול ברחבי המטבח עם מגש חם. בהתאם לנתונים בחרנו לשבור את הקיר באופן חלקי ואת מיקום התנור שינינו לארונות התחתונים במרכז המטבח.

לאחר קבלת שתי ההחלטות הללו נפרצה הדרך לשינוי מהותי ויכולת לממש את רצונות בני הבית לאי גדול נעים ומזמין לצד פונקציונליות ונוחות בתפעול המטבח.

יחד עם מטבחי סמל תכננו מטבח בצורת ח' הכולל אי גדול המאפשר חמישה מקומות ישיבה, מקומות אחסון יעודים למכשירי החשמל הרבים, פינת קפה ועוד.

 יחידת כוסות בגוון ירקרק הצטרפה על מנת לתת נגיעת צבע קלה ולשמש אחסון לפריטים שונים במטבח. בעיקר כאלו שאוהבים.

פינת קפה התמקמה לצד החלון וקיבלה במה בדמות קיר ארון החשמל שלא הוסר. וילון שמנתי בגוונים שקטים נתלה והוסיף מראה רך יותר לכל המטבח.

נקודות המאור התחלקו לשלוש: הנקודה המרכזית בתקרה לא בוטלה ונשארה כפי שהיא לשמש נקודת אור מרכזית. מעל הבר נבחרו שלושה גופי תאורה לאפשר אווירה נעימה ואינטימית יותר ליושבים ולבסוף שלוש נקודות חשמל תוכננו בקיר מעל קו השיש לשמש תאורה ממוקדת יותר מעל משטח העבודה.

שיש במראה טבעי עם גידים נבחר למשטח העבודה

וחיפויי הקיר נבחרו בבוקרו של יום, אחד אחד אצל רוחמה שרון בפריסה צבעונית בגווני הירקרק עם נגיעות צבע קלות נוספות.

אלמנטים משלימים נאספו ולוח מגנטי נתלה על מנת לשמש מקום ייעודי לתליית הודעות במקום דלתות המקרר.

ובנקודה הזאת הכל התחיל:

דרך מאתגרת הייתה לנו במהלך התקופה במהלכה התמודדנו עם לא מעט שאלות ופיתרונות אבל בסופו של יום לשבת על הבר כשכל המטבח פתוח ומואר עם הקפה והעוגה של חגית היה שווה הכל!

רשימת ספקים חלקית:

נגרות מטבח: מטבחי סמל

אריחים: רוחמה שרון

תאורה: טרנד לייט

אקססוריז: silke and solrun

לוח מגנטים: גלי אהבה ממבט ראשון

תמונות: מיכל לוי.