ליווי דירת קבלן עד שלב המפתח

לפני זמן לא מועט לקחתי חלק בליווי דירת קבלן שנרכשה לצורכי השקעה. הדירה נרכשה בשלבי הבניה המוקדמים ובידי הופקדה מלאכת התכנון ובחירת החומרים לבית.

לעצב לדייר לא נודע זה תמיד דבר מאתגר כי אין באמת את מי לשאול או לדלות מידע והעניין הוא להישאר בעיצוב נטרלי ככל שניתן. תחילה עברנו על תכנון הדירה ובדקנו האם שינויים מהותיים נחוצים. לאחר מכן יצרנו סקיצה להעמדת ריהוט מיטבית על פיה עדכנו את תוכניות החשמל בהתאם לתכנון שיצרנו ואני יכולה לומר שלא מעט שקעי חשמל ותקשורת מצאו את מקומם מחדש.

בחלל המרכזי של הבית בחרנו לזנוח את תוכניות הקבלן המקוריות ויחד עם מטבחי סמגל תכננו מטבח חדש שנתן מענה נכון יותר לחלל שעמד לרשותנו. אי תוכנן למרכז המטבח לנוחות ישיבה והוספת מקומות אחסון וכמובן כפרט עיצובי בעל נוכחות בחלל כולו.

מעל האי תוכננו שלוש נקודות חשמל לזמן שיתלו מעליו שלושה גופי תאורה משתלשלים (בפנטזיה שלי גופי בטון משולבים עם עץ : ) מעל קו השיש תוכננה נקודת חשמל לפס צבירה לתאורת עבודה נוחה וממוקדת.

 

בחירות בחירות בחירות! לאריחי הריצפה בחרנו אריחי 60/60 בגוון אפור בז' חם (Graige) למראה נקי אך חמים. לארונות המטבח בחרנו בגוון לבן מט וחזרנו אל האפור בבחירת השיש במטבח.

מאחר ויש משהו מאוד לא מעניין בלצלם חללים ריקים בחרתי לצלם את החיבורים. לדלתות הבית בחרנו בגוון האלון המולבן ולפרקט חדרי השינה בחרנו פרקט בהיר בטקסטורת עץ במראה טבעי ועדין על מנת ליצר את השקט המתבקש מחדרי שינה.

בתמונה: שילוב הריצוף הכללי יחד עם הפרקט ודלת הכניסה לחדר השינה.

לחדרים הרטובים העלנו את הטון של האפור ובחרנו אריחים אפורים חמים כמובן לריצפה וחיפוי קיר בגווני הלבן במראה מבריק על מנת פתוח את החללים באפקט של מראה. בתמונה שילוב האריח הכללי (הבדלי הצבע בתמונות נובעים משינויים באור) יחד עם רצפת האמבטיה והדלת.

לסיכומו של עניין ללוות תהליך בניה נותן את כל החופש ליצור, לגבש ולהוציא אל הפועל קונספט כולל לחלל והופך אותו לפינה חמה ונעימה להתחיל ולסיים בה את היום.

תמונות: מיכל לוי